jueves, 17 de diciembre de 2009

LAS MUÑECAS MAS FAMOSAS

Definim contrapublicitat com una crítica de la publicitat realitzada mitjançant l’alteració dels continguts dels seus missatges. La contrapublicitat consisteix en subvertir, és a dir, trastornar, regirar i destruir la publicitat. La contrapublicidad s’apodera de les tècniques publicitàries per a invertir els significats dels missatges comercials.

Per l'assignatura hem decidit fer la contrapublicitat sobre l'anunci de l'entrada anterior. No és un anunci gaire actual però hem pensat que seria una bona opció per a poder fer un exemple de contrapublicitat que tothom pogués entendre. La cançó va marcar molt a la seva època i ho a continuat fent.

El que hem volgut és fer una crítica als cànons de bellesa establerts a l'actualitat i al que comporta per a les dones. És vergonyós que les models s'alimentin a base de pastilles, el que les converteix en dones esquelètiques provocant una reacció en les noies adolescents: voler ser com elles, es veuen totes gordes, quan no ho són, totes volen ser models.

També hem volgut remarcar la idea de la manipulació implícita que fan els mitjans de comunicació actualment. El que comporta una repercusió mediàtica important i la posterior responsabilitat que tenen sobre els seus efectes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario